Performance Netzwerk Thüringen

Performance Actions & Artists

Alex Talamo (Sydney, Australia)

Foto by Lorenza Cini

Alex Tálamo is a director who works across visual, live and media arts. Her practice engages a process of slow dramaturgy, often working with ensembles and encouraging a multiplicity of voices. Conceptually, her work investigates outsider identities, including migrant and feminist perspectives, and is always responsive to contemporary political frameworks.

website: http://alextalamo.com/

Sara Simeoni (Berlin, Italy)

Foto by Marco Sitran

The Italian born dancer, performer and choreographer creates works for dance-theatre, film and exhibitions. Sara work intertwines the energy of movement and the power of image, forming a convergent choreography. Her focus it to put the body in a constant state of urgency, a „nowness“. Presence and energy are fundamental elements of her work that give the body the freedom to create a new dynamic in relation to space and time.

website: http://www.sarasimeoni.com/

Enok Ripley (Montreal, Canada)

Foto by Lorenza Cini

Through my performances and rituals I try to explore the dissonance of body images to their environment in society. These are bodies that deal with injustices and resist normative limits. Recurring themes in my work are body rituals, religious iconography and objects that are often overlooked, forgotten, subjugated or rejected.

Website: https://www.enokripley.com

Giorgia de Santi (Venice, Italy)

Foto by Lorenza Cini

My performance practice develops from the urgency to inquire and display the complexity of (my/your) different bodies and identities. I see myself in the interstices of gender definitions, in the liminal space left behind by any categorization. I’m particularly interested in the permanent status of (gender) transition, endless research of becoming. With humbleness I act and call for non-binary possibilities and different truths. Working between activism and performance, I try to honor diversity.

Website: https://www.giorgia-desanti.com/

Samira Engel (Weimar, Germany)

Foto with the courtesy of the artists

Lets place our trust in the moments of being in-between!

I see hesitation mostly as a productive crisis, as a beautiful virtue of the human, that in the end enables us to make commitments. This feeling of being unsure, like getting stuck in time, is something so real, no simulation could fake it.

In my performances I focus on the state of transition, finding myself in a constant research and liberation process. Aren’t we most authentic in the moment of being in-between? Half asleep, half thrown away, half convinced?

Closette und Fliege (Erfurt, Germany)

Foto with the courtesy of the artists

Closette und Fliege wirkten unter anderem in Projekten von Performance I Rooms I Art mit, das in unterschiedlicher Besetzung seit 2010 spannungsreiche Orte bespielt. Unter diesem Namen finden sich Menschen zusammen, die das Interesse verbindet insbesondere durch Bewegungssprache und tanzerische Bezugnahme auf spezielle Räume und Materialien eindruckliche Begegnungen mit dem Publikum zu schaffen. Wahrend Closette in Performance-, Video-, und Tanzprojekten mitarbeitete, ist Fliege musikalisch bisher in Solo-und Bandprojekten, sowie als Soundkünstler in Performances aktiv gewesen. Darüber hinaus machen die Beiden auch andere Sachen gerne, zum Beispiel politische Bildung und Freundinnen treffen.

Mona Louisa-Melinka Hempel (Leipzig, Germany)

Foto by Chris Waikiki

After her professional dance training Mona concentrated her dance practice on contemporary dance and bollywood dance. Since 2013 she produces her own dance-based performances, which mainly rise out of societal reflections. Momentarily her artistic focus is to expand the dance- and theater realm for people of colour and to break the stereotypes. Her feminist concerns are also an important factor in her work.

Website: https://monalouisamelinka.wordpress.com/

Andreas Grahl (Weimar, Germany)

Foto with the courtesy of the artist

Das „Manifest der Nutzlosigkeit“,(Trashdance) ein Bollwerk gegen die Optimierung. Müßiggang und Langeweile sterben aus.

Die Performance hinterfragt die Wichtigkeit von Aufgaben und stellt sie mit scheinbar völlig Nutzlosen Handlungen auf eine Ebene. Der Klangteppich besteht aus dilettantischen Gitarrenriffs und Texten aus dem Manifest der Nutzlosigkeit. Jeder Körper und jeder Geist könnte die Nutzlosigkeit verinnerlichen, neben den ewig hungrigen Tier der Sachzwänge. Ich bin der neue Messias der Nutzlosigkeit. Ich arbeite an der Schwelle zum Sinn oder dessen Abwesenheit und offenbare euch die Macht der Möglichkeiten. Zwischen Trash, unverwirklichten Träumen, Eingebung und der bedingungslosen Liebe zum dilettantischen Handeln wir zart und unvollendet das Spiel über die endlosen Stränge des Verlangens gekotzt. Die Bilder, die in uns erwachen, neu erlebt und in ein Universum der Möglichkeiten verfrachtet.

Marie Künne (Leipzig, Germany)

Foto by Lorenza Cini

Marie studied Political Sciences. In 2016 she participated the first time in an interactive performance-project. Since then she is exploring her artistic language by working with body movement and presence.

„Performance Art for me is the medium to cross borders. I want to cross the border between self experience and community awareness. Performance Art can be a powerful medium for emotional comunication – not only through transmission, but also to generate them. Through my body I want to bring out my inner monologue of questions to create a dialogue with my enviornment.“

 

Denise Blickhan (Jena, Germany)

Foto with the courtesy of the artist

Denise Blickhan verbindet mythologische Bilder, religiöse Symbole und zeitgenössische kulturelle Phänomene zu einer subjektiven Autopsie von Körper und Geist. Innerpsychische Bilder und Komplexe werden in ihrer künstlerischen Arbeit in kulturübergreifende Archetypen transponiert, die durch ihren allgemeinen Charakter wiederum individuell anwendbar werden und den Menschen in seiner Körperlichkeit und Emotionalität beleuchten.

Denise Blickhan arbeitet hauptsächlich mittels Video, Performance und Gesang. MEDUSA ist ein mehrteiliger Performance Zyklus über Macht und Idealisierung.“

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